tiistai 17. kesäkuuta 2014

Takkaostoksille


Kotona ei ole takkaa. Tulevassakaan kodissa ei ole takkaa. Takallisen mökin myin pois muutama vuosi. Siellä takkoja oli monta, mutta yhdessäkään ei kunnon takanreunusta. Takanreunuksellisestakin mökistä on nyt tulossa pelkkä muistorikas ja rakas mökkivisiittipaikka.

Ja nyt mulla on aivan pakottava tarve takanreunukselle!! Meidän perheeseen on nimittäin tullut Hymytyttö-patsas, ou jee! Kuuskymppinen kaunotar. Niin ihanaa että perinne jatkuu!

Omina peruskouluaikoina perinne oli surukseni katkolla. Suolaa haavoihin vain valeli se opettaja, joka hoki useampaan otteeseen, että jospa vain niitä vielä jaettaisiin, niin sellaisen olisin saanut.

En saanut silloin, mutta nyt sain! Tai noh, tytär sen sai. Hymytyttöni mun. Minä kannoin patsaan varovasti kotiin hymytyttöni kirmatessa suoraan  kevätjuhlista Lintsille jatkamaan juhlintaa. Ja nyt mun pitää kirmata uuteen kotiin mittailemaan seinänpätkiä ja Claes Ohlsonille takkaostoksille. Ei mitään väliä takan ominaisuuksilla, kunhan reunus on komia!



4 kommenttia:

  1. Kyllähän tuo pysti nyt takan vähintään tarvitsee! Ota hymytytöstä osa itsellesi, johan sitä sinulle monesti luvattiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tarvitsee ja kyllä olen tainnut jo vähän omiakin pystiä :)

      Poista
  2. Sinähän olet kasvattanut tyttären, joka ansaitsi pystin, joten kyllä osa siitä sinullekin kuuluu:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kuinka loistava perustelu! Tuohon vetoan, kiitos :)

      Poista

Kaunis kiitos kun intoudut kommentoimaan! Aina ilahduttaa lukea muiden aatoksia asiasta tai sen vierestäkin :)